13,49

Informacje

Okazuje się, że nie tylko migdały mogą znaleźć smaczne zastosowanie w kuchni. Od pewnego czasu dużą popularnością cieszy się również mąka migdałowa, którą uzyskuje się po zmieleniu orzechów. Zachowuje ona delikatną słodycz i białą barwę.

Ma ogromne walory smakowe. Z powodzeniem nadaje się jako zamiennik mąki pszennej, na przykład do różnego rodzaju wypieków. Posiada ponadto właściwości korzystne dla naszego zdrowia.

W migdałowych orzechach tkwi moc

Mąka pozyskiwana z migdałów posiada liczne właściwości, wpływające korzystnie na funkcjonowanie naszego organizmu.

Migdały są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają również niewielkie ilości węglowodanów, dzięki czemu mąka migdałowa może być stosowana przez osoby będące na diecie niskowęglowodanowej, a nawet bezglutenowej, ponieważ nie znajdziemy w niej tego składnika.

Warto wykorzystywać ją w swojej kuchni, ponieważ pomaga obniżać poziom cholesterolu we krwi, zmniejsza także ciśnienie krwi, a nawet przeciwdziała zachorowaniu na cukrzycę czy na raka okrężnicy. Znajdziemy w niej również takie składniki odżywcze jak magnez, wapń i żelazo.

Mąka migdałowa - doskonała do różnych potraw

Wybierając mąkę migdałową, warto zwrócić uwagę, by miała w swoim składzie tylko migdały. Wszelkie inne dodatki są całkowicie zbędne.

Mąka ta stanowi świetny zamiennik tradycyjnej mąki pszennej i można ją z powodzeniem stosować do różnych wypieków w stosunku 1:1, co oznacza, że nie musimy zmieniać proporcji z przepisu. Jedyny minus tego produktu polega na tym, że gotowe danie z użyciem wyłącznie mąki migdałowej, może wyjść nieco mniej pulchne.

Z użyciem mąki migdałowej mogą powstać najróżniejsze potrawy. Będzie idealna do pieczenia, także jako dodatek do wyrobu chleba. Możemy przygotować z jej pomocą placuszki, racuchy, muffiny, a także desery. Doskonale sprawdzi się także jako panierka, a nawet jako dodatek do zup i sosów. Bez obaw można ją jeść nawet na surowo.

Zadbaj o różnorodność w kuchni - wybierz mąkę migdałową!

Mąka z migdałów jest świetną alternatywą dla pszennej wersji. Cechuje ją niski indeks glikemiczny i zawartość wielu składników odżywczych takich jak witaminy: C, E oraz witaminy z grupy B. Znajdziemy w niej także fosfor, cynk, miedź i jod.

Warto na stałe włączyć ją do swojej diety, ponieważ oprócz wielu witamin i minerałów, wyróżniają ją także bogate walory smakowe, które można wykorzystać zarówno do deserów, jak i dań obiadowych. Dla ciekawych doznań można ją łączyć z mąką kasztanową lub kokosową.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 2507 kJ / 575 kcal

  • Białko: 21,2 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 21 g (4,4 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 49,4 g (3,4 g)

  • Błonnik: 10 g

  • Sól: 0,025 g

Bestsellery

Nowości