facebook pixel
Morele suszone

11,99

Informacje

Wśród owoców suszonych na dużą uwagę zasługują morele. Są one nie tylko smaczne, ale także mają w swoim składzie cenne przeciwutleniacze, które charakteryzują się działaniem przeciwnowotworowym. Co więcej, podejmują one skuteczną walkę z wolnymi rodnikami i opóźniają tym sposobem proces starzenia się organizmu. Warto podkreślić fakt, że suszone morele dobrze działają na pracę układu pokarmowego i nerek. Mają aktywność zasadotwórczą, dlatego powinny być spożywane przez ludzi, którzy cierpią na nadkwasotę.

Właściwości zdrowotne suszonych moreli

Produkty te mają znaczną ilość beta-karotenu. Jest to niezwykle silny przeciwutleniacz, który skutecznie zabezpiecza przed aktywnością wolnych rodników, które ponoszą odpowiedzialność za choroby cywilizacyjne i szybsze starzenie się ludzkiego układu. Ponadto, komponent ten ma zbawienne działanie na oczy. Dzięki temu także skóra wygląda promiennie i zdrowo. Już trzy morele zapewnią właściwą ilość beta-karotenu dziennie.

Duża ilość potasu przyczynia się do regulowania pracy nerek, a także ciśnienia krwi. W składzie suszonych moreli znaleźć można również wapń, fosfor, żelazo, witaminę B, C, PP, a ponadto błonnik. Jednakże na tym lista się nie wyczerpuje. Wyrób charakteryzuje się aktywnością zasadotwórczą. W związku z tym polecane są przy nadkwasocie. Morele spożywane po treningu pozwalają na skuteczne przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.

Jakie jest zastosowanie moreli suszonych?

Suszone morele najczęściej pojawiają się na polskich stołach podczas Świąt Bożego Narodzenia i na wielkanocnych mazurkach. W tym czasie wykorzystywane są jako dodatek do wypieków i kompotów. Jednakże owoce te należy spożywać przez cały rok, nie tylko w okresie świątecznym.

Doskonałym pomysłem jest dodawanie moreli suszonych do owsianki. Dzięki temu zapewnimy sobie energię, a ponadto zdrową i pyszną słodycz. Mogą stanowić także element mięsnych potraw, a ponadto pysznych sałatek. Sprawdzą się jako szybka i sycąca przekąska w pracy czy drugie śniadanie w szkole.

 

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 1271 kJ / 301 kcal

  • Białko: 5,5 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 63 g (60 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 1,2 g (0,1g)

  • Błonnik: 10 g

  • Sól: 0,01 g

Bestsellery

Promocje %