facebook pixel
Śliwka suszona

5,99

Informacje

Śliwki suszone to niezwykle pyszna przekąska. Stanowią bardzo wartościowe źródło cennych składników. Co więcej, mogą także być dodatkiem do wielu dań. Na szczególną uwagę zasługuje obecność błonnika i polifenoli. Dlaczego jeszcze warto włączyć śliwki suszone do diety?

Jakie wartości odżywcze mają suszone śliwki?

Suszone śliwki dostarczają do ludzkiego układu wiele witamin, minerałów, a także fitozwiązków. Proces suszenia sprawia, że składniki odżywcze ulegają zagęszczeniu. Biorąc pod uwagę powyższe, spożycie kilku śliwek suszonych dostarczy do organizmu substancje odżywcze, które są potrzebne w codziennej diecie. W suszonych śliwkach znajdziemy błonnik rozpuszczalny, witaminy A. E, K, C, a także z grupy B. Warto wymienić również mikroelementy takie jak magnez, cynk, potas, fosfor, żelazo i wapń.

Interesujące jest także to, że suszone śliwki mają dużo związków polifenolowych, a więc flawonoli, antocyjanów, które należą do silnych przeciwutleniaczy podejmujących walkę z wolnymi rodnikami.

Jakie właściwości mają suszone śliwki?

Suszone śliwki to najlepszy produkt na zaparcia, jeżeli chodzi o naturalne środki. Bardzo często są składnikiem preparatów przeczyszczających. Obecność błonnika wpływa na poprawę perystaltyki jelit. Ponadto, pektyny działają korzystnie na strukturę mas kałowych. Przy spożywaniu śliwek suszonych należy jednak zachować ostrożność. Zbyt duża ilość wyrobu może przyczyniać się do wzdęć i biegunek.

Mimo tego, że suszone śliwki są bardzo kaloryczne, powinny być uwzględniane przez osoby, które są na diecie. Zawarty w wyrobie błonnik poprawia przemianę materii i reguluje poziom cukru we krwi. Zapewnia tym samym dłuższe uczucie sytości.

Systematyczne spożywanie suszonych śliwek ma dobre działanie na układ krążenia. Obecność potasu natomiast powoduje stabilizację ciśnienia tętniczego. Natomiast żelazo ma aktywność krwiotwórczą. Witaminy przyczyniają się do wzmocnienia naczyń krwionośnych. Sprawiają, że krzepliwość jest lepsza i przyczyniają się do podniesienia poziomu dobrego cholesterolu.

Składniki: Śliwka suszona, sorbinian potasu. 

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 1191 kJ / 282 kcal

  • Białko: 23,91 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 60 g (60 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 1,2 g (0,2 g)

  • Błonnik: 9,4 g

  • Sól: 0,03 g

Bestsellery

Promocje %