facebook pixel
Płatki orkiszowe

10,99 zł

8,99

Informacje

Pozyskiwane ze zgniecionych ziaren orkiszu stanowią świetną opcję na zdrowe i smaczne śniadanie. Można również z ich pomocą uzupełnić codzienną dietę w okresie rekonwalescencji, a także w przypadkach osłabienia organizmu.

Płatki orkiszowe - bogaty w minerały składnik różnych potraw

Te płatki mają bardzo wiele różnych zastosowań, są niezwykle pożywne i dodają energii na cały dzień. Wpływają także zbawiennie na prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Spożywali go już starożytni Rzymianie, by posilić się przed walką i zapewnić sobie zdrowe paliwo.

Z kolei święta Hildegarda upatrywała w orkiszu rozgrzewających mocy, które pomagały w leczeniu przeziębienia, a także innych dolegliwości, również tych żołądkowych.

Płatki orkiszowe, znane i cenione od stuleci, wyróżnia bogactwo witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w nich zdrowe węglowodany, białka roślinne oraz korzystne tłuszcze. Dzięki takim składnikom, nasz organizm łatwo się nasyca i szybko zdobywa potrzebną do prawidłowego funkcjonowania energię. Regulują również prawidłową przemianę materii.

W orkiszowych płatkach znajdziemy także: wapń, fosfor oraz żelazo i magnez. Składniki te pomagają przy takich chorobach jak anemia czy problemy z krzepliwością krwi. Zwalczają bakterie w organizmie, ale wspomagają także układ nerwowy.

Aby mieć udany dzień - zjedz płatki orkiszowe!

Badania udowadniają, że miska płatków orkiszowych, zjedzona rano, skutecznie eliminuje uczucie senności, a także poprawia naszą pamięć i koncentrację. Znajdziemy w nich bogactwo witamin takich jak witaminy A, PP, E oraz B. Wpływają one między innymi na jakość widzenia (zapobiegając tak zwanej kurzej ślepocie), zapobiegają osteoporozie, a zawarte w nich antyoksydanty hamują procesy starzenia w organizmie.

Innymi słowy, płatki orkiszowe to świetny dodatek do potraw, który postawi nas na nogi i zapewni dobre samopoczucie przez cały dzień. Mogą być bezpiecznie spożywane, choć z diety powinny je wykluczyć osoby cierpiące na nietolerancję glutenu, jako że pochodzą one ze zbóż stanowiących odmianę pszenicy.

Istnieje wiele możliwości wykorzystania ich w kuchni. Można je dodawać nie tylko do porannej porcji płatków. Sprawdzą się również jako dodatek do placków, nadając im chrupkości. Z uwagi na to, że dostarczają bardzo wiele energii, powinni jeść je na przykład sportowcy, jako zdrową przekąskę po treningu, a także osoby, które wykonują intensywną pracę umysłową. W każdej sytuacji płatki orkiszowe będą doskonałym uzupełnieniem diety.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 1410 kJ / 334 kcal

  • Białko: 11,41 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 61,34 g (2,16 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 2,58 g (0,6 g)

  • Błonnik: 9,68 g

  • Sól: < 0,01 g

Bestsellery

Promocje %