facebook pixel
Migdał płatek

14,99

Informacje

Kto z nas nie lubi słodkich dodatków do wypieków, deserów, a nawet dań obiadowych? Idealnie jest, gdy takowe oprócz oczywistych walorów smakowych, mogą zapewnić jednak wartości odżywcze. Przykładem niech będą migdały, które ze względu na swoje prozdrowotne właściwości polecane są na szereg schorzeń i nieprawidłowości. Sprzyjają bowiem odchudzaniu, łagodzą stres i obniżają poziom cholesterolu. Migdał płatek, a więc słodkie orzechy sprzedawane w formie wiórków, to jeden z najczęściej kupowanych produktów tego rodzaju.

Ze względu na swoją postać można wykorzystać go w kuchni na wiele sposobów. Zanim jednak przejdziemy do omówienia konkretnych zastosowań wiórków migdałowych, przyjrzyjmy się ich największym prozdrowotnym zaletom.

Migdał płatek i jego największe prozdrowotne zalety

Po pierwsze więc, migdały ze względu na zawartą w nich witaminę E skutecznie obniżają zły cholesterol i wykazują właściwości przeciwzakrzepowe. Pozwalają też minimalizować ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. Dla osób z problemami układu krążenia zdają się więc idealnym wyborem.

Co więcej, migdał płatek powinien znaleźć się też w diecie przyszłej mamy. Dlaczego? Bo posiada w swym składzie niezbędny dla tego okresu kwas foliowy i redukuje odczuwanie mdłości. Poza tym, mimo że migdały zawierają całkiem spore ilości tłuszczu, tak naprawdę sprzyjają odchudzaniu. Skutecznie regulują bowiem metabolizm.

Zastosowanie migdałów w kuchni

Wobec wszystkich wyżej wymienionych zalet migdałów, nic dziwnego, że stanowią one polecany i lubiany dodatek w kuchni. Gdy planujemy wykorzystać je jako składnik deserów, możemy posypać nimi lody lub serwowane ciastka. Kiedy jednak zdecydujemy się na ich zmielenie, w tej postaci posłużyć mogą jako mąka. Słodsza, niż tradycyjna, dlatego idealnie komponująca się z masą na tort czy placek nada wypiekom delikatnego, aromatycznego smaku. Co więcej, migdał płatek po zmieszaniu go z cukrem pudrem i białkiem przyjmuje postać lubianego marcepanu.

To jednak nie wszystko. Migdał płatek w wersji zmielonej, a następnie zblendowanej z wodą stanowi też alternatywę dla klasycznego mleka. Dla wszystkich, których dieta zmusza do wyeliminowania laktozy, takie rozwiązanie zdaje się wprost idealne! Słodkie orzechy można też połączyć z produktami, które na pierwszy rzut oka zdają się do nich wcale nie pasować. Migdały świetnie komponują się bowiem z sałatkami, kurczakiem, a nawet kalafiorem czy serem. Oczywiście, te egzotyczne, nieco finezyjne połączenia, to propozycja dla odważnych i lubiących kulinarne eksperymenty.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 2393 kJ / 572 kcal

  • Białko: 20 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 20,5 g (4,2 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 52 g (4,74 g)

  • Błonnik: 12,9 g

  • Sól: 0,04 g

Bestsellery

Promocje %