facebook pixel
Orzechy włoskie

37,99

Informacje

Znane i cenione orzechy włoskie należą do najczęściej kupowanych i jedzonych bakalii. Mimo że są dość kaloryczne, to jednak nie dostarczają organizmowi pustych kalorii. Wręcz przeciwnie! Szereg ich właściwości odżywczych sprawia, że polecane są w przebiegu wielu chorób i schorzeń.

Jeśli nie jemy mięsa ani ryb, orzechy włoskie mogą z powodzeniem je zastąpić. W diecie bezmięsnej są w zasadzie kluczowym elementem. Wszystko przez ich pełnowartościowe białko i spore ilości najszlachetniejszych tłuszczy.

Znane od setek lat zdrowotne właściwości orzechów włoskich

Orzechy włoskie są znane i cenione od setek lat. I doprawdy nic w tym dziwnego. Ilość ich dobroczynnych właściwości jest bowiem niezliczona. Przede wszystkim orzechy włoskie skutecznie chronią bowiem układ krążenia. Dzięki nim zmniejsza się lepkość krwi, ryzyko zakrzepów i poziom złego cholesterolu. Poza tym ze względu na duże ilości fosforu i kwasu foliowego, bakalie tego rodzaju polecane są uczącym się i kobietom w ciąży. Pierwszy składnik poprawia funkcjonowanie mózgu, a drugi eliminuje ryzyko wielu wad wrodzonych płodu.

Mało osób wie zresztą, że dzięki orzechom włoskim skutecznie pozbyć się można też żylaków i hemoroidów. Wykazują one bowiem działanie ściągające, przeciwzapalne i hamujące małe krwawienia. Co więcej, okazują się również niezastąpione w walce z nadpotliwością. Powodów zachęcających do ich spożywania jest zatem całe mnóstwo!

Orzechy włoskie — jak obierać i jak jeść?

Jedno jest pewne i dla wielbicieli orzechów włoskich bardzo krzepiące – można się nimi zajadać cały czas, przez cały rok. To, co wydaje się jednak drażniące, to ich obieranie. Jako że nie należy ono do zadań najprostszych, zazwyczaj potrzebne są tu specjalne pomoce. Chrupiący środek, świeży smak i aromatyczny zapach zdają się jednak rekompensować starania.

Już obrane orzechy włoskie można oczywiście jeść ot tak, po prostu. Świetnie jednak smakują w pewnych połączeniach, na przykład jako dodatek do sałatek czy lekkich dań. Gdy mamy ochotę na bakalie w wersji prażonej, nic prostszego. Wystarczy wrzucić ich garść na rozgrzaną patelnię i odczekać moment, aż będą gotowe.

Jakby tego było mało, orzechy tego rodzaju idealnie komponują się też z wypiekami. Można dodać je do granoli, ciasta marchewkowego lub oczywiście orzechowego! Przełamują one zbyt słodki charakter, nadając wypiekom subtelnego i wykwintnego smaku.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 2800 kJ / 677 kcal

  • Białko: 18,9 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 11,5 g (9,9 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 60,3 g (6,56 g)

  • Błonnik: 6,5 g

  • Sól: 0,01 g

Bestsellery

Promocje %