facebook pixel
Soczewica czerwona

5,99 zł

3,99

Informacje

Soczewica jest rośliną, która powoli zdobywa podniebienia Polaków. Jest to bardzo pocieszająca wiadomość, gdyż wskazany dar natury wyróżnia się dużą ilością wartościowych składników odżywczych. Zasadniczym komponentem jest białko, które stanowi dobrą alternatywę białka zwierzęcego. Dlatego polecana jest szczególnie dla wegan i wegetarian. Jest to także znaczące źródło potasu oraz kwasu foliowego. Jednakże na tym nie kończy się lista. Dlaczego powinniśmy pomyśleć o włączeniu soczewicy czerwonej do naszej diety?

Kilka słów o właściwościach czerwonej soczewicy

Soczewica czerwona w kwalifikacji roślin zaliczana jest do roślin strączkowych i rodziny motylkowatych, zwanych inaczej bobowatymi. Uprawa tego daru natury rozpowszechniona jest przede wszystkim w Ameryce, Afryce, Azji, Australii oraz Europie, szczególnie w obszarach śródziemnomorskich. W Polsce warunki klimatyczne raczej nie sprzyjają uprawie.

Soczewica czerwona dostarcza białka, które przyswajamy w 85 procentach. Podkreślić należy jednak fakt, że jest to składnik niepełnowartościowy, dlatego też produkt należy spożywać w towarzystwie ryżu, czy ziemniaków. Soczewica czerwona to również witaminy, z których najważniejsze to B1, B2, PP, B5, B6, B9 oraz K. Koniecznie należy wspomnieć o obecności minerałów żelaza, fosforu, potasu, magnezu, cynku, manganu oraz miedzi. Błonnik przyczynia się do poprawy perystaltyki jelit. Doskonale radzi sobie z problemem zaparć. Ważne jest to, że soczewica czerwona wpływa na spowolnienie podziału komórek rakowych. Taką właściwość zawdzięcza obecności tanin. Dlatego jest to roślina o aktywności przeciwnowotworowej. Soczewica jest wskazana dla osób zestresowanych i cierpiących na różne schorzenia związane z działaniem układu nerwowego.

Jak przygotować czerwoną soczewicę?

Soczewica czerwona należy potraw łatwych w przygotowaniu. Nie wymaga wcześniejszego moczenia. Soczewicę należy przepłukać i wrzucić do wrzącej wody, Produkt gotujemy około 15 minut. Tak przygotowaną potrawę możemy polać oliwą z oliwek i posypać kolendrą do smaku.

Dlaczego warto włączyć soczewicę czerwoną do swojej diety?

       Jest to doskonałe źródło witamin z grupy B oraz witaminy K. Znajdziemy w niej także cenne pierwiastki, na przykład cynk, magnez, fosfor, potas, czy miedź.

       Poprawia funkcjonowania układ pokarmowego.

       Przypisuje się jej działanie antynowotworowe.

       Pomaga w walce ze stresem i stanami lękowymi.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 1499 kJ / 358 kcal

  • Białko: 23,91 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 63,1 g (2,03 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 2,17 g (0,38 g)

  • Błonnik: 10,8 g

  • Sól: 0,02 g

Bestsellery

Promocje %