facebook pixel
Ciecierzyca

8,99

Informacje

W świecie przyrody odkryć możemy niezliczone i cenne źródła wielu składników. Takich, które z powodzeniem mogą zastąpić produkty dobrze znane oraz od lat stanowiące podstawę naszego jadłospisu. Takim darem natury jest ciecierzyca, zaliczana do grupy roślin strączkowych. Bardzo często określana jest mianem grochu włoskiego. Jednakże zapewnia zupełnie inne walory smakowe. Jest delikatna i lekko słodka. Dlaczego warto uwzględnić ten produkt w swoim menu? Jakie korzyści możemy dzięki niej uzyskać?

Dlaczego ciecierzyca jest tak cenna?

Najważniejszym składnikiem ciecierzycy jest białko. Co więcej, wskazana roślina ma bardzo duże ilości ważnych do funkcjonowania układu ludzkiego aminokwasów. Istnieje przeświadczenie, że spożywanie ciecierzycy może z powodzeniem stanowić zamiennik mięsa. Podkreślić należy fakt, że produkt ten to także źródło złożonych węglowodanów, błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Warto zauważyć także na obecność witaminy B9 i fosforu.

Włączenie ciecierzycy do swojego menu zapewnia niezliczone korzyści dla organizmu ludzkiego. Jest ona wskazana dla osób zmagających się z cukrzycą. Istotne jest również to, że poprawia działanie układu trawiennego, obniża poziom cholesterolu, a także glikozy we krwi.

Dobrą wiadomością dla ludzi pragnących potomstwa jest to, że spożywanie ciecierzycy ma bardzo dobry wpływ na płodność. Nie bez znaczenia jest także fakt, że w tym przypadku ograniczamy także niebezpieczeństwo chorób nowotworowych.

Jak ciecierzyca wpływa na organizm człowieka?

Ze względu na dużą zawartość błonnika ciecierzyca stanowi dobre remedium chroniące przeciw zaparciom. Składnik po przedostaniu się do układu pochłania wodę dostępną w jelitach. Dzięki temu dochodzi do powiększenia się objętości stolca. W rezultacie poprawia się perystaltyka jelit, człowiek częściej się wypróżnia. Zdolność wiązania kwasu solnego jest dobrą wiadomością dla tych, którzy zmagają się na przykład z refluksem. Zawartość witaminy B oraz magnez doprowadzają do regulowania pracy układu nerwowego.

Uciążliwe może być jednak to, że spożywanie dużej ilości ciecierzycy może przyczynić się do wzdęć. Określoną właściwość można ograniczać przez dodatek odpowiednich przypraw, na przykład oregano, czy kminek.

Dlaczego warto spożywać ciecierzycę?

       Jest to bardzo znaczące źródło węglowodanów, błonnika, fosforu, witaminy B9 i innych składników.

       Stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które zmagają się z cukrzycą.

       Poprawia funkcjonowanie układu trawiennego i obniża poziom cholesterolu.

       Chroni przed zaparciami i poprawia perystaltykę jelit.

       Ma pozytywne działanie na układ nerwowy.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 1428 kJ / 340 kcal

  • Białko: 19 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 44 g (11 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 6 g (1g)

  • Błonnik: 17 g

  • Sól: 0,06 g

Bestsellery

Promocje %