facebook pixel
Popcorn

6,99

Informacje

Wiele osób nie wyobraża sobie dobrego filmu bez popcornu. Jednakże, czy zdajemy sobie sprawę z jego właściwości? Okazuje się, że jest to bardzo dobre źródło błonnika pokarmowego, a także polifenoli. Należy pamiętać jednak o tym, że z wartości tych możemy korzystać tylko wówczas, gdy produkt jest odpowiednio przygotowany. W przeciwnym wypadku zawartość cennych elementów może nie mieć większego znaczenia.

Krótka historia popcornu

Popcorn doceniony został już przez mieszkańców Meksyku. Historia popcornu sięga aż 3600 roku przed naszą erą. Natomiast pierwsze informacje dotyczące tej rośliny pojawiły się dopiero w 1820 roku. Popularność zyskał w latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Jest to zasługa Charlsa Cretosa, który uchodzi za wynalazcę maszyny do prażenia popcornu. Dzięki temu sprzedawał przekąskę na szeroką skalę w swoim sklepie. I tak wszystko się zaczęło.

Jakie składniki odżywcze ma popcorn?

W popcornie możemy odnaleźć cenne witaminy i inne składniki odżywcze, takie jak witamina B1, B2, B6, B12, niacyna, C oraz A. Jest to również bardzo dobre źródło wielu mikroelementów, na przykład wapnia, sodu, potasu, magnezu, żelaza, miedzi, cynku, selenu, a ponadto manganu.

Jakie właściwości przypisuje się roślinie?

Prażone ziarna kukurydzy mają bardzo dużo błonnika pokarmowego. Spożywanie produktu pozwala na poprawę procesu związanego z trawieniem. Co więcej, chroni przed cukrzycą. Obecność polifenoli sprawia, że popcorn charakteryzuje się właściwościami przeciwutleniającymi. Podejmują one skuteczną walkę z wolnymi rodnikami, które powodują duże spustoszenie w organizmie. Warto jednak podkreślić fakt, że nie przeprowadzono badań związanych z biodostępnością polifenoli, które pochodzą z prażonego ziarna kukurydzy.

W popcornie znaleźć możemy także bardzo duże ilości manganu, który jest niezwykle ważny, jeżeli chodzi o tworzenie tkanki łącznej. Pierwiastek jest bardzo pomocny w procesie budowy kości. Jest szczególnie istotny dla kobiet znajdujących się w okresie menopauzy, gdyż zapewnia ochronę przed osteoporozą.

Korzystanie z tych właściwości jest możliwe tylko wówczas, gdy produkt jest odpowiednio przygotowany. Kukurydza powinna być ekologiczna i prażona z wykorzystaniem ziół i naturalnych przypraw. Należy także starać się przyrządzać przekąskę z niewielką ilością tłuszczu. Tradycyjna forma jest bogata w sól, cukier i inne komponenty, które mają niekorzystny wpływ na zdrowie. W takiej postaci popcorn może podrażniać przewód pokarmowy oraz wywoływać alergie.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 1466 kJ / 347 kcal

  • Białko: 6,3 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 70 (70 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 2,5 g (0 g)

  • Błonnik: 9,5 g

  • Sól: 0 g

Bestsellery

Promocje %