facebook pixel
Słonecznik łuskany

3,99

Informacje

Słonecznik łuskany to wspaniały dodatek do wielu dań. Wzbogacają smak każdej sałatki, są bardzo dobre do przygotowania różnorakich past, świetnie komponują się z owsianką. Mają liczne właściwości odżywcze. Na szczególną uwagę zasługuje obecność witaminy E. Nie należy zapominać także o fitosterolach, które skutecznie doprowadzają do obniżenia poziomu cholesterolu. Dlaczego łuskany słonecznik jest tak ważny w naszej diecie?

Jakie składniki odżywcze znaleźć można w słoneczniku łuskanym?

Pestki słonecznika są skarbnicą wielu cennych witamin. Zasadnicze miejsce zajmuje witamina E, która jest bardzo ważna, jeżeli chodzi o utrzymanie płodności. Wymienia się ponadto witamina A oraz B. Produkt jest również źródłem kwasu foliowego. Słonecznik dostarcza do organizmu takie pierwiastki magnez, wapń, żelazo, mangan, potas, miedź, cynk oraz selen. W pestkach słonecznika znajdują się także wielonienasycone kwasy tłuszczowe, szczególnie te należące do grupy omega 6. Są bardzo potrzebne do odbudowy układu odpornościowego.

Najważniejsze właściwości łuskanego słonecznika

Istotną kwestią jest fakt, że pestki słonecznika zaliczane są do kategorii wyrobów wyróżniających się największą zawartością fitosteroli. Przyczyniają się one do obniżania poziomu niekorzystnego cholesterolu LDL. Dzięki temu zapewniają ochronę przed kształtowaniem się zmian o charakterze miażdżycowym w naczyniach krwionośnych. Jednakże z pozytywnych właściwości tych składników można korzystać tylko wtedy, gdy przyjmujemy do swojego układu odpowiednie ich ilości. Nie możemy zatem przesadzać.

Badania naukowe wskazują, że pestki słonecznika mogą mieć duże znaczenie w walce z nowotworami, szczególnie rakiem prostaty. Wszystko za sprawą obecności kwasu linolowego. Największa skuteczność zauważana jest w prewencji raka płuc, czerniaka, płuc i jelita grubego.

Ziarna słonecznika są szczególnie ważne dla mężczyzn. Pozwalają zachować funkcjonowanie narządów rozrodczych na właściwym poziomie. Dobrze wpływają na płodność oraz potencję. Natomiast w przypadku kobiet są wskazane w okresie ciąży, gdyż witamina E jest niezbędna do utrzymania i rozwoju płodu.

Dlaczego warto włączyć ziarna słonecznika do swojej diety?

       Ziarna słonecznika są skarbnicą witaminy E, A oraz B, magnezu, miedzi, wapnia, potasu, manganu, selenu, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i wielu innych cennych składników.

       Obniżają poziom złego cholesterolu.

       Mają działanie przeciwnowotworowe.

       Wskazane na problemy z męską potencją.

 

 

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 2471 kJ / 595 kcal

  • Białko: 28,8 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 18,6 g (2,3 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 43,7 g (4,42 g)

  • Błonnik: 6 g

  • Sól: 0,01 g

Bestsellery

Promocje %