facebook pixel
Siemię lniane

3,99

Informacje

Dobroczynne właściwości siemienia lnianego są znane od starożytności. Nasiona lnu mają bardzo dobry wpływ na organizm człowieka. Przede wszystkim przynoszą wiele korzyści, jeżeli chodzi o funkcjonowanie układu pokarmowego. Co więcej, produkt przyczynia się do obniżania poziomu cholesterolu i zapewnia ochronę przed nowotworem piersi. Jakie jeszcze zalety ma prezentowany dar natury?

Jakie składniki znajdziemy w ziarnach siemienia lnianego?

Duże znaczenie ma to, że nasiona lnu mają w swoim składzie wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które uczestniczą w odpowiednim funkcjonowaniu hormonów. Uczestniczą one w regulowaniu przemiany materii i obniżają poziom cholesterolu we krwi. Ważnym elementem jest także błonnik, który wspomaga pracę układu trawiennego. W nasionach lnu znajdziemy witaminę E oraz B. istotną pozycję zajmują także składniki mineralne, a mianowicie wapń, żelazo, cynk oraz magnez.

Kilka słów o właściwościach zdrowotnych siemienia lnianego

Siemię lniane wykorzystywane było do celów leczniczych w starożytnym Egipcie, Chinach oraz Babilonie. Zasadniczą kwestią jest zawartość błonnika, lignanów, a ponadto kwasów tłuszczowych Omega 3. W produkcie znajduje się błonnik rozpuszczalny oraz nierozpuszczalny. Pierwszy rodzaj charakteryzuje się właściwościami żelującymi i doprowadza do wiązania treści znajdującej się w przewodzie pokarmowym. Co więcej, siemię lniane sprawia, że dłużej jesteśmy syci po spożyciu posiłku. Drugi rodzaj błonnika poprawa ruchy perystaltyczne jelit, dzięki czemu wypróżnianie jest częstsze.

Badania naukowe wskazują, że siemię lniane zabezpiecza ludzki układ przed nowotworem piersi, jajników, endometrium, czy jelita grubego. Komponentami, które ponoszą odpowiedzialność za aktywność antynowotworową, są kwas tłuszczowy ALA oraz lignany. Pierwszy z wymienionych hamuje kształtowanie się guzów, natomiast drugie blokują enzymy uczestniczące w mechanizmach metabolicznych i przyspieszające rozwój komórek rakowych.

W jakiej formie należy spożywać siemię lniane?

Wszystko zależy od dolegliwości. W przypadku, gdy zaatakuje nas biegunka, warto zażywać produkt w postaci kisielu. Od 2 do 3 łyżek wyrobu zalewamy 2 szklankami wody i gotujemy na małym ogniu przez blisko 20 minut. W celu uzyskania pożądanego rezultatu tak przygotowany preparat pijemy dwa razy dziennie. Warto podkreślić, że napar z rośliny przynosi dobre efekty przy problemie z podrażnionym gardłem.

Wartości odżywcze

  • Wartość odżywcza: 100 g

  • Wartość energetyczna: 2096 kJ / 499 kcal

  • Białko: 28,9 g

  • Węglowodany (w tym cukry): 17 g (0,3 g)

  • Tłuszcz (w tym kwasy tłuszczowe nasycone): 31 g (2,36 g)

  • Błonnik: 18 g

  • Sól: 0,2 g

Bestsellery

Promocje %